Kære Læser

Velkommen til min blog.

Alt aktivitet er fra 1. januar 2017 flyttet over på www.mtbakademiet.dk. Derfor vil du ikke finde nye opslag på denne side. Nye blog-opslag finder du på www.mtbakademiet.dk/blog-vlog.

Vi ses på mtbakademiet.dk :-)

Bedste hilsner
Mads Weidmemann


Målet med bloggen er at inspirere dig til at dygtiggøre dine mountainbikefærdigheder.
- Og måske du finder generel inspiration til livet.

Det skal nævnes, at alt skrevne er egne udtagelser og holdninger. De er ikke påvirket af eventuelle partnere eller lignende.

God læselyst & bedste hilsner
Mads Weidemann


1.01.2014

Hvad Spiser en Downhill Racer?

Ja, hvad spiser sådanne person?
Nu tænker du sikkert, kære læser, at der bliver indtaget en masse
junkfood, sodavand og alkohol - generelt en usund livsstil. Det gør der i den grad også på landets junk-restauranter...
Meeeeen hos personen Mads Weidemann er der helt andre boller på suppen - den økologiske suppe vel at mærke og den uden mejeri- og kornprodukter... Neeeej, jeg er ikke hippie eller fanatiker, jeg drager blot omsorg for egen krop og helbred.

Min krop,
der i professionelt sammenhæng er min motor. Og her sammenligner jeg til racekøre
Tom Kristensen' bil. Den kører også kun med det allerbedste brændstof på markedet... - naturligvis indenfor lovens rammer. Ligesom cykelrytterne ikke må bruge doping, så må bilerne ikke kører på brændstof med for højt oktanindhold.
Nå, det var et lille sidespring, men ikke uden betydning.


Først skal flaget hejses
for nedenstående to madblogs. Dem bruger jeg som inspiration til mine daglige måltider. Begge laver generelt retter uden brug af mejeri og kornprodukter.
NaturBarnet.dk & SundErFedt.dk

Hvorfor dog gå uden om det stolte danske landbrug?
Og ikke støtte dem ved at købe spændende mejeriprodukter som giganten og eneherskeren ARLA bliver ved med at lancere samt vores allesammens rugbrød Tja, hvorfor egentlig støtte noget, som er dårligt for dit helbred?

Nu vil jeg ikke opfordre til at fravælge på baggrund af mine udtagelser, det skal være læsers personlige valg. Der vil altid være for og imod, så vælg hvad din mavefornemmelse siger.
Med mavefornemmelsen kommer man længere end den til tider forvirret hjerne, som altid vil det hele.
Nu stak det igen lidt væk fra selve emnet, men stadig ikke uden betydning. Tilbage til kosten!

"Min kost er som skrevet økologisk, fri for mejeri og kornprodukter. Hvis ikke det kan fås øko, så køber jeg dansk. Og hvis ikke det kan fås dansk, så må jeg finde et økologisk alternativ"

Nu vil jeg ikke nævne en masse retter, for så kunne jeg sideløbende køre egen madblok med alt det spændende mad, jeg dagligt tilbereder.
Få inspiration til dine daglige måltider ved at klikke her

| klik på billedet og se mange spændende retter samt opskriften på denne lækkerbisken af en lammekølle |


Gode råd til den sunde madlavning
Sørg altid at få alle smage ind i dit måltid: Sur, sød, salt, syrligt og umami - og ja, hvad er det nu umami er? Det er smagen af kød. Kødsmag som naturligvis findes i kød men også i nødder. Hvis du får alle smage ind i dit måltid, så erfarer jeg, at diverse cravings efter et måltid ikke opstår.
I med alle smage - hold dig ikke tilbage med at frembringe dem, de SKAL kunne smages - du må ikke være i tvivl, om det mangler surt, sødt, salt, syrligt eller umami.
Hvis du tilmed har alle farver med, så kan børnene også pludselig li' sund mad.

Fødevarer jeg altid ligger inde med: Rucola, spinat, friske krydderurter, peanut butter, riskiks, æg, bruneris, grønne linser, fisk, div. nødder, dadler, svesker, grøn te / japansk matcha te, ingefær, hvidløg, chili, kokosfedt og koldpresset ekstra jomfru olivenolie.

Når jeg får cravings, så snacker jeg riskiks med peanutbutter og rucola. Heri er alle fem smage.

Vand er jeg naturligvis storforbruger af. Og foruden min næringsholdige kost supplerer jeg med Magnesium, alle typer B-vitaminerMultivitamin og Fiskeolie. Om vinteren kører jeg også D-vitamin grundet Solens manglende stråler.



To artikler der er værd at studse over:
Er Mælk Sundt?
Sandheden om Mælk

Angående brød:
Før eller siden får voksne en lille (eller kraftig hos få) intolerance over for kornsorter eller gluten. Personligt, har jeg en smule intolerance for alle kornsorter.
Supplement i bagværket kan være majsmel eller et fantastisk nøddebrød.


God fornøjelse og velbekomme


#bringswagidinkost #levsundt #duharkunetliv #dukansagtensselvomduhartravlt #deterbareenpriortering #lystenskalnaturligvisværeder #duvilelskedet #hvisduvilkanduogså